آموزش هنگام ازدواج افزایش یافت

آموزش هنگام ازدواج افزایش یافت

۲۲ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۴ کد : ۲۶۸۹ اخبار بهداشتی
تعداد بازدید:۵۸۵

آموزش هنگام ازدواج افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد:

آموزش های هنگام ازدواج از سال 70  با هدف آموزش سلامت جنسی حین ازدواج شروع شده است و هم اکنون با عنایت به بند4 سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری با هدف تحکیم بنیان خانواده و بهبود کیفیت و گسترش خدمات، پیشنهاد شده است که این آموزشها از 2 به 6 ساعت ارتقاء یابد که علاوه بر سلامت جنسی آموزش ها بصورت مشارکتی با ادارات بهزیستی، قوه قضائیه و سازمان تبلیقات اسلامی زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به مدت دو روز جهت کلیه مزدوجین به تفکیک جنسیت برگزارگردد. هدف از افزایش زمان برنامه کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده و کسب  مهارت کافی برای حل مسئله  در دوران زندگی مشترک شان می باشد.

دکتر اکبری زاده در ادامه اظهار داشت متولی آموزش های حین ازدواج، وزارت متبوع و با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد که در حال حاضر در 3 شهرستان زابل، زهک و هیرمند مراکز مشاوره هنگام ازدواج فعالیت می کنند.

وی همچنین افزود که مربیان کلاسهای اخلاق، احکام، حقوق و روانشناسی خانواده دوره های آموزشی شان را زیر نظر کارشناسان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی می کنند. کلاسهای بهداشت و سلامت جنسی لزوما به تفکیک زن و مرد توسط مربیان هم جنس در این  دانشگاه برگزار می شود ولی کلاسهای روانشناسی ، اخلاق، احکام و حقوق زوجین تا حتی الامکان به تفکیک عروس و داماد برگزار خواهد شد.

همچنین کتاب و جزوه مفاد آموزش چهارگانه با آرم مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان امور اجتماعی کشور به طور رایگان توسط مراکز مشاوره در اختیار زوجین قرار می گیرد.

دکتر اکبری زاده در آخر سر فصل آموزشهای هنگام ازدواج را به شرح ذیل اعلام کرد. 

1-آموزش های لازم در زمینه اخلاق در خانواده بر اساس موازین اخلاقی و دینی به زوجین جوان به منظور تحکیم روابط زوجین و خانواده

2-آموزش های اخلاقی به زوجین تا ضمن آشنایی به حقوق شان در حد لازم  به وظایف خود در قبال همسر آگاه شوند.

3-آموزش مسایل روانشناسی خانواده جهت ارتقای رضایت مندی زوجین از زندگی مشترک

 

 


( ۲ )

نظر شما :