توصیه های سلامتی در روزهای طوفانی

۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۴۶۰ اخبار بهداشتی
تعداد بازدید:۶۴۹
توصیه های سلامتی در روزهای طوفانی به دلیل شدت بروز طوفان همراه با گرد و غبار در منطقه سیستان ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به مردم توصیه کرد: توصیه های سلامتی در روزهای طوفانی

توصیه های سلامتی در روزهای طوفانی

به دلیل شدت بروز طوفان همراه با گرد و غبار در منطقه سیستان ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به مردم توصیه کرد:

توصیه های سلامتی در روزهای طوفانی

 

به دلیل شدت بروز طوفان همراه با گرد و غبار در منطقه سیستان ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به مردم توصیه کرد:

 

◀به گروه های پر خطر و آسیب پذیر در مواجه با پدیده گردوغبار توجه کنید این گروه ها شامل نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و تنفسی هستند و سعی شود از تردد و فعالیت غیر ضروری این افراد در خارج از منزل خودداری شود .

 

◀️ در هنگام بروز پدیده ریزگردها در منزل بمانند، درب ها و پنجره ها را بسته نگه داشته و از فعالیت غیر ضروری در خارج از منزل اجتناب نمایند و در صورت اجبار به فعالیت در هوای آزاد، ضمن به حداقل رساندن زمان مواجهه با این پدیده، حتما از ماسک های مخصوص گرد و غبار که در داروخانه های سطح شهر موجود می باشند استفاده کنند .در صورتی که به این نوع ماسک ها دسترسی ندارند یک قطعه دستمال مرطوب را جلوی دهان و بینی خود قرار دهند.

 

◀️ همچنین توصیه می شود افرادی که دارای بیماریهای قلبی، تنفسی و آسم یا دارای علایمی مانند تنگی نفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه هستند، ضمن مصرف به موقع داروهای خود، اقدامات احتیاطی و پیشگیری کننده را جدی گرفته و در صورت تداوم یا تشدید علایم به پزشک و یا نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

 

◀️ پرهیز از مصرف غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم چرب و شستشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف جهت جلوگیری و کاهش بروز عوارض ناشی از ریزگردها موثر هستند.

 

◀️ با توجه به کاهش میزان دید در هنگام بروز ریزگردها، لازم است از سفرهای غیر ضروری در این مواقع اجتناب شود و چنانچه بنا به ضرورت در جاده بوده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت و با سرعت مناسب رانندگی نموده و در صورت لزوم تا برطرف شدن شرایط حاد، اتومبیل را در نقطه امن متوقف نمایند.

 

◀️ مصرف آب و سبزیجات را فراموش نکنید. آب به دفع مواد سمی از بدن کمک کرده و سبزیجات حاوی مواد مورد نیاز بدن برای بالا بردن قدرت ایمنی هستند.

 

◀️ برای اینکه هوای با آلودگی کمتری تنفس کنید بهتر است به فکر تمیز کردن و تصفیه هوای منزل باشید.برای اینکار از گل و گیاه خانگی استفاده کنید. برخی از گیاهان خاصیت تصفیه کنندگی دارند و سموم را جذب می کنند.


نظر شما :